Prijzen
Wat is nu het tarief van een tekstschrijver?
Dat is hetzelfde als vragen: wat kost een auto?
Een Dacia, een Toyota, een Tesla en een Ferrari hebben allemaal hun eigen prijs. Als het alleen om geld ging, zouden we alleen maar Dacia’s bij de weg zien, toch? Of het nu gaat om status, betrouwbaarheid of comfort, iedere auto heeft unieke voordelen.
Bij tekstschrijvers is het niet anders. Er zijn tekstschrijvers die honderden euro’s per uur kosten en er zijn mensen die voor €25 per uur zorgen voor vulling. Als het goed is, kies je een tekstschrijver niet op basis van de prijs (kosten), maar op basis van wat het jou oplevert. De vervolgvraag is dan ook duidelijk.
Wat levert dat nou op, een tekstschrijver?
Een goede ondernemer verzamelt specialisten om zich heen. Dit levert de ondernemer meer tijd op én het zorgt voor betere resultaten.
Ik ben specialist in het schrijven van teksten. Ben jij ondernemer in de ICT, de zorg of ben je actief als trainer/coach? Dan is het prettig voor jou om te weten dat ik veel vakkennis heb. Je hoeft niet alles aan mij uit te leggen. Sterker nog, ik denk graag op constructieve wijze met je mee.
Uiteindelijk wil je toch kunnen bepalen welke investering je moet doen. Hieronder lees je wat ik vraag voor een aantal veel voorkomende tekstvormen.
Blogartikel
Een blogartikel is een uitstekende manier om te laten zien dat je kennis van zaken hebt. Je beantwoordt in je blog vragen die bij je klanten spelen. Een bijkomend voordeel aan een blogpost is dat deze vindbaar is via zoekmachines. Op deze manier zorgt een blog voor extra bezoekers op je website en daarmee uiteindelijk voor meer klanten.
- Basis
- Aantal woorden
- Input
—
— - Zoektermenonderzoek
- Vanafprijs per artikel
- Basis
- 400
- Briefing
Literatuuronderzoek
Gerichte vragen over inhoud - Nee
- €80
- Standaard
- 400
- Briefing
Literatuuronderzoek
Interview (telefonisch) - Ja
- €100
- Premium
- 1000
- Briefing
Literatuuronderzoek
Interview (telefonisch) - Ja
- €200
Whitepaper
Een whitepaper is een langer, diepgaander rapport dat een probleem behandelt en een oplossing hiervoor weergeeft. Een whitepaper is vooral bedoeld voor mensen die al wat interesse hebben in jouw product of dienst. Meestal is een whitepaper dan ook alleen beschikbaar voor mensen die eerst contactgegevens invullen.
In een whitepaper laat je aan alle kanten jouw expertise zien. Het verhaal in een whitepaper is ondersteund door goed onderzoek en referenties naar andere documenten.
- Korte whitepaper
- Aantal woorden
— - Input
—
— - Vanafprijs
- Korte whitepaper
- 1200
— - Briefing
Literatuuronderzoek
Interview (telefonisch) - €400
- Lange whitepaper
- 2000
— - Briefing
Literatuuronderzoek
Interview (telefonisch) - €600
- Whitepaper plus blogs
- 2000 (whitepaper)
3 blogs met 1000 woorden - Briefing
Literatuuronderzoek
Interview (telefonisch) - €1100
Webteksten
De teksten op je website laten in het kort zien wat jouw bedrijf doet en waarom. Deze teksten zijn aangepast op de doelgroep en geoptimaliseerd voor zoekmachines. Net als jij weet ik dat een hogere positie in de zoekresultaten garant staat voor meer omzet.
Het is moeilijk om van tevoren een inschatting te geven van de kosten van een webtekst. Zeker bij kleine opdrachten is de voorbereidingstijd vaak langer dan de schrijftijd.
- Losse webtekst
- Input
—
— - Zoektermenonderzoek
- Vanafprijs
—
- Losse webtekst
- Briefing
Literatuuronderzoek
Kort interview (telefonisch) - Ja
- €180
- Complete website website (meer dan 5 pagina’s)
- Briefing
Literatuuronderzoek
Interview (telefonisch) - Ja
- Intake: €300
Prijs per pagina: €150
E-books en overige teksten
Verreweg de meeste teksten die ik schrijf zijn blogartikelen, whitepapers en webteksten. Bij andere teksten is het wat lastiger in te schatten hoeveel tijd ik ermee kwijt ben. Heb jij een ander soort tekst nodig, neem dan contact met mij op voor een offerte.